Sunday, August 29, 2010

aku terlalu RINDU.....



*sekadar gambar hiasan*


6 hr aku bercuti.. bermula 27/8/2010=Jumaat (nuzul Quran), then smbg sbtu, ahad, isnin class batal tp kene g kg OrgAsli bt 12 Gombak ada prgrm, selase 31 ogos cuti lagi.. rabu aku mmg xde class.. nak balik tp xleh la sbb kene siapkan proposal latihan ilmiah.. nk anta sblm cutu raye ni.. huhuhu.. xpe2 6hb nt insyaALLAH dptlah alik johor jmpe keluargaku tersyg.. rindu banget deh.. huhuhu..

macam biasela duk kat blik, hadap lptop, menaip proposal, bosan2 on9 fb, edit2 2 buah blog aku tu, ustaz faisal mst akan tnye entry2 baru nnti... emmmmm dan bila time nk tido lak wlupun da lwat tp mata sukar utk dipejam.. huhuhu.. fikiran ku mula melayang.. ingatan ku jauh terbang.. huhuhu.. hatiku rasa sayu sangat, sedih, kdg2 smpai menangis (hahaha bdk ciwek yg sgt2 manje mmg cmni).. lg2 bila teringatkan insan2 yg aku sgt sayang.... RINDU SANGAT...... =( Aku doakan mereka semua berada dlm lindungan n rahmat ALLAH.. smg ALLAH sentiasa memelihara mereka dan mereka sentiasa berada dlm keadaan baik n sihat selalu serta d permudahkan segala urusan mereka terutamanya urusan ibadah...

saat ini aku sedang menghitung hari utk pulang ke kampung halaman.. meraikan 1 syawal bersame yg tersyg.. wlupun saat itu si dia tiada di sisi namun sentiasa ada d hati ini.. bersama keluarga sudah cukup membuatkan hari2 ku indah dan sangat bermakna... 1 syawal tahun ini mugkin lebih meriah sbb insyaALLAH akn ada satu majlis bersejarah di uma arwah atok a.k.a uma yg aku duduk skrg la.. nak taw ape..??? tggu lah nek raya nnt kt cerita...emmm ada suara2 bertanye fiqa nak kawin ke..???? hahahaha... mane la dyorg dpt citer2 tu sume.. lawak betol la.. mmg la aku nak kawin tp ntah bile... hehehehe.. masih mencari jalan lagi.. huhu.. tp klu ad jodoh wktu terdekat ni... emmmmm insyaALLAH... lalalalaala... saje je wat gempak ek iqa... hahahaha.. belum sampai masenya lagi la.. msing2 nk abeskan bljr dulu.. FOKUS ap yg penting.. tp klu da jodoh xkn kemane ye tak..?? lama mane pun, jauh mane pun ttap akn disatukan juga.. huhu.. ok.... lupekan sekejap soal itu.. aku da mls nk jwb pertanyaan org.. pandai2 je buat citer.. merepek2 lak tu.. ish2... ape2 je la..

walau ape pun smg semuanya dalam keadaan baik2 jer.. ok.. jage diri baik2 taw.. jgn nakal2 ye semua.. dan buat sesiapa yg sdg berbahagia saat ini, smg anda terus mengecap kebahagiaan tersebut.. jgn sia2kan masa yg anda ade..berusaha tingkatkan iman seiring peningkatan umur..insyaALLAH..

Friday, August 27, 2010

d hari PERTUNANGAN..... i love u.. hihihi

Menanti hari bahagia.. bergelar raja sehari.. smg ALLAH permudahkan segala urusan.. smg hubungan yang akan di bina bekekalan.. smg sabar n tabah menghadapi apa jua cabaran n rintangan.. insyaAllah..


dari pihak perempuan...


dari pihak lelaki..


saat majlis berlangsung.. berdebar rasa hati..



Alhamdulillah..
akhirnya majlis pertunangan da selamat berlangsung pd 13 Februari 2010..
da lme da.. mjlis kawin pun da nk dekat kot.. tp br rjin nk tlis kat blog ni..

with Abang..

minta maaf sbb xjemput kwn2... bkn ape sbb bkn kt yg tunang la.. hehe.. tp abg kesygn kt.. tu la yg kat ats tu.. hehehe..
mesti terkejut kan bace tjuk entry ni.. hehe.. blum sampi mase kt lg la.. insyaALLAH mgkin pas abes bljr ni.. hehe.. doakan yg terbaik utk kite.. buat abg n akak smg bahagia selalu.. best juge kn ble ad kakak..

my mum n kak liza..

Wednesday, August 25, 2010

UNTUK AWAK... DARI SAYA..

created by fiqa ...
inspirasi hari ini...
ilham ni dtg sendiri..

Awak,
pertama kali saya lihat awak hati saya rasa berdebar,
tapi saya buat tak tau je,
saya rasa nak kenal dgn awak,
tapi saya tak berani,
jadi saya diam je.
sejak itu saya selalu nak tengok awak,
walaupun dari jauh,
saya tak sangka rupanya awak pun sebenarnya nak kenal dgn saya,
tapi awak cakap awak malu.


awak,
suatu hari kita telah berkenalan,
saya rasa sangat gembira dapat berbual dgn awak,
saya dapat rasakan sesuatu yang membuatkan saya rasa sangat bahagia,
rupanya awak pun rasa yang sama,
saya rasa selesa dan serasi berkawan dgn awk,
kalau ada masalah saya suka bercerita dgn awak.

awak,
suatu hari awak luahkan perasaan awak pada saya,
awak kata awak sayangkan saya,
saya terkejut sangat,
saya tak sangka awak akan cakap macamtu,
tapi saat itu saya rasa sangat gembira,
sebab saya pun sebenarnya sayangkan awak.

awak,
awak cakap awak nak saya jadi seseorang yang istimewa dalam hidup awak,saya macam tak percaya bila awak cakap macamtu,
saya menangis,
saya takut sangat,
sebab selama ni saya tak pernah berani nak menerima sesiapa yang nak berkawan lebih dari seorang kawan.
tapi, untuk pertama kalinya hati saya terbuka untuk menerima awak,
walaupun saya rasa takut sangat,
saya takut awak akan mempermainkan perasaan saya,
saya takut awak akan tinggalkan saya,
macam-macam yang saya takutkan.

awak,
saya sangat sayangkan awak,
terima kasih awak,
saya rasa bahagia dan gembira bila dengan awak,
saya harap awak akan dapat jadi yang terbaik untuk saya,
saya juga nak jadi yang terbaik untuk awak,
sebab saya cintakan awak.

awak,
walaupun kita tak selalu dapat bersama,
hati saya tetap untuk awak,
kita ada banyak lagi tanggungjawab yg lagi penting,
awak dengan tugas awak,
saya dengan tugas saya,
walau apepun saya akan sentiasa doakan awak,
walaupun saya selalu risaukan awak,
saya nak awak sentiasa sihat dan gembira.

awak,
biarlah kita berkawan dulu,
walaupun tanpa ada hubungan cinta,
krn takut ia akan melalaikan,
sbb kita tak tahu apa akan berlaku pada masa akan datang,
saya tak nak terlalu mengharap,
biarlah takdir yang tentukan segalanya,

awak,
suatu hari nanti bila kita telah mencapai apa yang dicitakan,
jika kita ada jodoh,
saya amat berharap akan dapat bersama dengan awak hingga akhir hayat saya,
saya akan jaga hati dan diri saya untuk awak,
biarlah saya simpan cinta saya ini,
cinta saya yang abadi adalah cinta pada ILAHI..
cinta saya juga untuk keluarga saya yang tersayang..

awak,
terima kasih,
maafkan saya,
saya rasa ini lah cara terbaik..
minta maaf untuk segala kesilapan saya,
serahkan segalanya pada ALLAH..
jika ada jodoh kita,
saya terima dgn hati yg terbuka..
saya berdoa semoga ALLAH memberi kita hidayah, petunjuk dan jalan yang terbaik,
semoga ALLAH mempermudahkan segala urusan kita,
dan ALLAH memberkati kita d dunia dan d akhirat.

dedikasi ini khas untuk AWAK..
saya hanyalah insan kerdil yang lemah,
hanya mampu merancang tapi segalanya telah ALLAH tentukan,
kita haruslah redha menerima apa jua Qada' dan Qadar ALLAH..




Monday, August 23, 2010

Hotcool bergabung !!!!!!

hari sabtu 21/8/2010 kul 2.30 kuar dr blik..
kul 3.00 nek ktm nk g upsi jmpe geng2 baik..
kul 6.00 smpi ktm tg.malim.. klu x leh smpi awl skit tp sbb x tkr train ms kat rawang.. hahaha.. 1st time la katekan..

tggu teksi lme gile kat sne.. kwn xdpt nk amik sbb ad bbrp halangan yg dtg scre tibe2.. xpe la.. yg pnting my geng da ok dr sakitnye.. hehehe.. lawak gak ble ingat alik cite die tu.. kat ktm tu plak kene ggu dgn sekumpulan bdk2 bermotor.. takut r aku n teha, da la ber2 je mse tu.. nseb bek ad pkcik polis round2 kat situ n tggu gak la ktorg..
dlm kul 7 smpi la kat upsi tp umi n azie xde sbb g klinik.. nseb bek ad awie n seri yg jmput ktorg kat pintu masuk.. hehe so bke la dgn dia kat uma kwn seri.. after that g terawih kat surau. pas tu lepak2 kat uma azie lak .. hotcool bergabung.~~ yeah.. maka sesi luahan dr hati ke hati berlaku.. mcm2 citer.. best sgt dpt kmpul dgn geng2 aku tu.. ukm vs upsi..
pastu g uma umi lak sbb nk tdo kat sne..

esoknye 22/8/2010 bersiap2 nak alik.. b4 alik sggah kmpus upsi dlu sbb azi,umi n dayah kat sne.. xpuas lg sbnrnye jmpe dyorg.. tp nk wat cmne. kene gak alik ukm sbb byk keje n tggjwb menanti.. sedih ...=( .. xpe la.. nnt ad mse , pnjg umr kite jmpe lg ye..tp ktog xtrus alik ukm tp singgah kat uma kwn.. nek bas dr tg. malim ke sg.tengi.. lbh kurg sejam la.. jln yg berliku.. pening n mabuk aku nek bas tu.. hahaha.. ye la mcm nek roller coaster.. huhu.. pastu kwn aku amik kat sg.tengi tu.. pastu g la umah dia n buke pose kat sne.. emmm sedapnye mak dia masak. teringat masakan mak kat umah.. hehe.. best melayan karenah 2 org adik2nye. ami n sofia.. menje sgt.. yg si sofia br 2 thun. comel la.. dia pun nk ikut amik wuduk n solat sme2.. yg si akak ni drjh 1 tp da pndai da solat.. bagusnye.. aku suke layan bdk2 ni sbb aku xde adik ppuan n xde adk kecik.. hehe.. pas terawih kwn aku tu anta alik ukm.. papepon terima kasih byk2 pd mak dia sbb terima kehadiran ktorg n bke sm2.. mak dia ni baik n spoting.. huhu.. si ami ni siap pesan lg kak iqa nnt dtg la lg.. hehe.. insyaALLAH dik t ad mse n ad yg bwa akk dtg la..=)

kul 1.45 smpilah aku kat ukm.. penat giler.. perjalanan yg sgt best wlupun penat.. terima kasih sbb anta kt n teha alik.. jasamu amat ku kenang.. nnt bw la ktorg dtg uma lg.. rndu sama bdk kecik 2 org tu..hehe.. bla lg kn leh jmpe dyorg.. huhu..sementara masih ad d ukm ni..

ni la sinopsis perjalanan aku keluar dr ukm g ke upsi semata-mata nk jmpe geng2 aku.. Alhamdulillah segalenya selamat.. thanks teha,azie, umi, seri, dayah n awie.. piqa tggu korang lak dtg ukm.. hehe..

perjalanan hidup ni d truskan lg kat ukm ni.. proposal, asgmnent, blog n mcm2 lg la.. ok smpi sni je citer saya..

Thursday, August 19, 2010

Permaisuri hatiku - hijjaz

Di antara kekasih pilihan dihati
Punyai budi penghias diri
Wajahnya lembut biasan perkerti yang tinggi
Indahnya perhiasan dunia

Diantara diriku juga diri-mu
Hanya mengharapkan cinta yang Satu
Ku kan binakan mahligai impian-mu
Oh...sayang ikhlaskanlah hati-mu

Malu-mu bernilai
Kata-mu berhikmah
Hati-mu tulus suci dan murni
Hanya diri yang halal
Engkau serahkan segala
Untuk mencari redha Allah

Benarlah cinta buta melalaikan
Tanpa memikirkan batas syariatnya
Semuanya itu hanya ujian didunia
Ia adalah mahar untuk kita ke syurga

Kau Permaisuri di hati-ku
Di dunia ini engkau penghibur
Menjunjung kasih amanah Ilahi
Ku pasti akan terus menyayangi
Terima kasih ucapan ku beri
Kau hadiahkan ku cahaya hati
Ku pimpin tangan-mu oh kasih meniti hari
Semoga kita dapat bersama
Sampai kepada-Nya disyurga sana

Tuhan kekalkanlah
Permaisuri hati ku
Untuk menemani dalam mengapai cinta-Mu

Doa Seorang Kekasih....

Doa Seorang Kekasih

Artist: In-Team

Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan
Dia milikku, tercipta untuk diriku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan

Ya Allah, ku mohon
Apa yang telah Kau takdirkan
Ku harap dia adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku
Pelihara daku dari kemurkaanMu

Ya Tuhanku, yang Maha Pemurah
Beri kekuatan jua harapan
Membina diri yang lesu tak bermaya
Semaikan setulus kasih di jiwa

Ku pasrah kepadaMu
Kurniakanlah aku
Pasangan yang beriman
Bisa menemani aku
Supaya ku dan dia
Dapat melayar bahtera
Ke muara cinta yang Engkau redhai

Ya Tuhanku, yang Maha Pengasih
Engkau sahaja pemeliharaku
Dengarkan rintihan hambaMu ini
Jangan Engkau biarkan ku sendiri

Agarku bisa bahagia
Walau tanpa bersamanya
Gantikanlah yang hilang
Tumbuhkan yang telah patah
Ku inginkan bahagia
Di dunia dan akhirat
PadaMu Tuhan ku mohon segala

Monday, August 16, 2010

Ramadhan bulan puasa.... jom puasa..

bulan ramadhan dtg lagi.. bulan yg d tunggu2 yg d rindu2.. sbb bln ni sgt2 mulia.. bulan yg penuh dgn keberkatan.. bulan lain pon same tp cme bln ni sbb bulan puasa.. xleh mkn , minum or buat pape yg bleh batalkan pose.. mcm2 la.. kn da bljr.. so da taw la kn.. hehe.. xperlu d cerita pnjg2 kat sni.. pas puasa.. Raya.. mcm bdk2 je.. puasa sbb nk raya.. tu dlu la.. tp skrg da bsr da blh pkir.. da pandai skit la.. dlu2 klu puase je xsbr nk abes sbb nk raya.. tp skrg da xrasa sgt cmtu.. tp excited gak nak raye sbb time tu la leh jmpe sedare mare g jln2 uma org n dpt duit raye.. hehe.. mkin bsr mkin byk la.. naseb bek xkeje lg.. hehe.. mmg mcm bdk2 la aku ni.. ptutla rmi org ckp aku xmatang2.. hahaha.. manja sgt.. haha.. sbb tu la rmi org syg.. hehe=)

tahun ni xdpt puasa kat umah, sahur n buka puasa dgn family.. sedih =( huhu.. hr last puasa je dpt puasa kat umah.. RINDU>>>>> sangat2 kat mak, ayah, abg n adik2 aku.. huhuhu.. waaaaa.. nak alik umah.. tp ... byk lagi tugas aku d sini.. xpe la.. berkorban skit.. bkn sllu pun.. lgpun ni thun last puasa kat sini.. bersame kwn2.. waaaa.. sdih lagi.. syg sgt dgn kwn2 kat ukm ni.. terlalu byk kenangan bersama.. pahit, manis, tawar, kelat, masam..sume ade..

emm da la.. mkin sedih lak rase.. papepon iqa nk ucap slmt berpuasa kpd semua kaum muslimin n muslimat.. terutamanya mak, ayah, abg, adik2 ku eki n aus, geng hotcoolku teha, azi n umi, kwn2 baik d ukm, yuni, shah, imah, liya, wan, enal, pie, k.mawad, k.lin, n sume la geng2 dakwah.. sume bdk2 dakwah 08/09/10/11 kwn baik kt.. xde yg terkecuali.. senang citer wat semua yg kenal dgn kita n wat umat Islam satu dunia..
emmm xlupe jugak wat seorang sahabat baik aku yg sgt aku syg =) selamt berpuasa .. smg apa yg kt inginkan, yg kt impikan n kt rncangkan , ALLAH akn permudahkan segalanya .. insyaALLAH.. =)

Sunday, August 15, 2010

BLOG BARU..

Alhamdulillah akhirnya satu lagi blog baruku terbina.. hehe.. blog tu khas untuk maklumat ilmiah.. lgpun sebab subjek teknologi maklumat dakwah sem ni kene wat blog.. so dgn adenya blog baru tu dapatlah d manfaatkan utk kebaikan n dakwah.. insyaALLAH.. srikandidaie.blogspot.com

Wednesday, August 11, 2010

Latihan Amali Dakwah Muslim d Johor >> mcm2 kampung ada.. =)

2/8/2010 - 8/8/2010 adalah minggu LAD kami student JPDK thun 3 d johor..kat kawasan kg air putih ulu tiram johor.. tp ble smpi sne mcm2 kg rupenye.. Ladang basir Ismail, Nam heng, sg berangan, sg jempol, sg redan,kg tengah n sume yg terlibat.. best taw.. aku n teha dpt family angkat paling muda.. so pggil abg n akk la.. xkn nk pggil mak n ayah.. xsesuai.. mereka ialah kak aishah n abg mahfudz.. dpt kenal dgn jiran2 sblh uma kak lin+abg jo n kak aida n anak2 mereka yg masih kecil.. best men dgn bdk2 tu mia, fasih, daniel n haikal..

sebelum g sne ad kem kepimpinan dan dakwah Sukarelawan ak-Falah kat Sg.Semungkis ,hulu langat.. best gak kem tu.. paling best mase kembara.. sgt mencabar fizikal n mental.. ye PACAK..!! PACAK..!! hahaha.. best sgt.. badan sakit sbb kene hempap dgn sorg kwn yg jatuh tergelincir.. aduh !!! sedap tol.. huhuhu..

Emmm setiap tmpat yg aku pergi n progrm yg aku join mst ad je peristiwa yang berlaku.. yang terbaru mase kem n LAD la.. aku nak cite la skit pasal LAD ni.. mcm2 prgrm dgn org2 kg sne.. dyorg spoting sgt.. byk sponsor makan.. tu yg best.. hehe.. bab makan no 1 wlupun sbnrnye aku ni mkn xbyk pon.. haha.. tp ad satu kes yg wat aku takut.. ad pulak sorg bdk sne nk ngurat aku.. ak xknl pon die.. tegur2 pun tak.. tp ntah nape bdk ni amik pic aku diam2 mase mlm BBQ.. geram aku.. aku wat xtaw je la.. pastu ari last berani die jmpe aku mintak no..die kate saya nk kawan dgn awk.. tp nape mst aku.. ?? rmi lg kwn aku yg die blg ngurat,,lgpun ak rse umr die br belasan thun kot.. huhu.. sorry saya xdpt bg.. bkn sombong taw dik tp saya bkn jenis suka msj2 n layan2 org.. kecuali org2 tersayang jek..=)da alik ukm ni pun bdk tu call cosmate aku suh mintakkn no aku,, ak ckp kat cosmate aku aku takut n tak suke nk layan org.. bahaye la weh.. biarla ckp aku sombong ke ape ke xkisah yg penting kita tenang dgn hidup kite n x susahkan org lain.. Ya ALLAH bantulah hambaMU yg lemah ini..

abang aku pun kene tolongla adik mu ini.. saya TAKUT.. abg aku tlg gelak ade la.. huhu.. bkn xnk kwn tp org2 yg nk kwn tu selalu nak anggap aku lebih dr kwn.. mane boleh.. aku TAKUT.. Aku xnk bg harapan pd org.. ckuplah aku menunggu harapan.. Aku harap petunjuk yg aku dpt tu la yg terbaik utk aku.. aku sanggup tunggu..xkisah brape lame pon.. doakan la yang terbaik utk aku ..setiap org ade impian n harapan.. huhu gatal jap.. hehe.. tp tu la hakikatnya.. sbb seseorang berjaya buka kunci pintu hati ni yg sejak dr dulu lg xprnh terbuka wlupun ramai yg mencubanya..=) aku rase tenang n bahagia.. tp kami mahu membina dulu kerjaya n cita2.. smg segalanya menjadi PASTI suatu hari nnt.. insyaALLAH.. smg kami sabar, tabah n tenang menghadapi apa jua cabaran yg dtg.. ALLAH sentiasa ad bersame kita walu d mana jua.. papepon CINTA ILAHI tetap yg kita cari n CINTA ALLAH yg paling PASTI..=)

LAD kami berakhir dgn jayanya.. insyaALLAH raye nnt kami semua akn dtg lg.. rindu sama keluarga angkat n jiran2 sblh tu.. hehe.. tggu akk angkat bersalin.. 3 bln lg.. dptla anak sedare angkat nnt.. hehe.. bestnye dpt baby.. =)

sememangnya dlm hidup ni ALLAH akn menguji kesabaran, ketabahan , kekuatan n keimanan hambaNYA.. smg ALLAH sentiasa melindungi semua kaum muslimin n muslimat..

1 RAMADHAN 1431 H

Ramadhan tahun ni mgkin yg terakhir d UKM.. bersama sahabat2 seangkatan d JPDK.. 1 Ramadhan kami sambut bersama d rumah KJ.. Kami solat maghrib, Isyak n terawih bersama.. Alhamdulillah.. segalanya berjalan lancar.. pastu makan sama2.. satu lagi kenangan manis telah kami cipta.. pasni kami akan terus melakar kenangan utk d jadikan kenangan pd masa depan.. Terima kasih buat KJ, Dr Fariza n keluarga serta semua sahabat.. Selamat menjalani Ibadah puasa =) smg ALLAH permudahkan segala urusan kita.. Love U all.. THANK YOU ALLAH ..