Wednesday, August 11, 2010

Latihan Amali Dakwah Muslim d Johor >> mcm2 kampung ada.. =)

2/8/2010 - 8/8/2010 adalah minggu LAD kami student JPDK thun 3 d johor..kat kawasan kg air putih ulu tiram johor.. tp ble smpi sne mcm2 kg rupenye.. Ladang basir Ismail, Nam heng, sg berangan, sg jempol, sg redan,kg tengah n sume yg terlibat.. best taw.. aku n teha dpt family angkat paling muda.. so pggil abg n akk la.. xkn nk pggil mak n ayah.. xsesuai.. mereka ialah kak aishah n abg mahfudz.. dpt kenal dgn jiran2 sblh uma kak lin+abg jo n kak aida n anak2 mereka yg masih kecil.. best men dgn bdk2 tu mia, fasih, daniel n haikal..

sebelum g sne ad kem kepimpinan dan dakwah Sukarelawan ak-Falah kat Sg.Semungkis ,hulu langat.. best gak kem tu.. paling best mase kembara.. sgt mencabar fizikal n mental.. ye PACAK..!! PACAK..!! hahaha.. best sgt.. badan sakit sbb kene hempap dgn sorg kwn yg jatuh tergelincir.. aduh !!! sedap tol.. huhuhu..

Emmm setiap tmpat yg aku pergi n progrm yg aku join mst ad je peristiwa yang berlaku.. yang terbaru mase kem n LAD la.. aku nak cite la skit pasal LAD ni.. mcm2 prgrm dgn org2 kg sne.. dyorg spoting sgt.. byk sponsor makan.. tu yg best.. hehe.. bab makan no 1 wlupun sbnrnye aku ni mkn xbyk pon.. haha.. tp ad satu kes yg wat aku takut.. ad pulak sorg bdk sne nk ngurat aku.. ak xknl pon die.. tegur2 pun tak.. tp ntah nape bdk ni amik pic aku diam2 mase mlm BBQ.. geram aku.. aku wat xtaw je la.. pastu ari last berani die jmpe aku mintak no..die kate saya nk kawan dgn awk.. tp nape mst aku.. ?? rmi lg kwn aku yg die blg ngurat,,lgpun ak rse umr die br belasan thun kot.. huhu.. sorry saya xdpt bg.. bkn sombong taw dik tp saya bkn jenis suka msj2 n layan2 org.. kecuali org2 tersayang jek..=)da alik ukm ni pun bdk tu call cosmate aku suh mintakkn no aku,, ak ckp kat cosmate aku aku takut n tak suke nk layan org.. bahaye la weh.. biarla ckp aku sombong ke ape ke xkisah yg penting kita tenang dgn hidup kite n x susahkan org lain.. Ya ALLAH bantulah hambaMU yg lemah ini..

abang aku pun kene tolongla adik mu ini.. saya TAKUT.. abg aku tlg gelak ade la.. huhu.. bkn xnk kwn tp org2 yg nk kwn tu selalu nak anggap aku lebih dr kwn.. mane boleh.. aku TAKUT.. Aku xnk bg harapan pd org.. ckuplah aku menunggu harapan.. Aku harap petunjuk yg aku dpt tu la yg terbaik utk aku.. aku sanggup tunggu..xkisah brape lame pon.. doakan la yang terbaik utk aku ..setiap org ade impian n harapan.. huhu gatal jap.. hehe.. tp tu la hakikatnya.. sbb seseorang berjaya buka kunci pintu hati ni yg sejak dr dulu lg xprnh terbuka wlupun ramai yg mencubanya..=) aku rase tenang n bahagia.. tp kami mahu membina dulu kerjaya n cita2.. smg segalanya menjadi PASTI suatu hari nnt.. insyaALLAH.. smg kami sabar, tabah n tenang menghadapi apa jua cabaran yg dtg.. ALLAH sentiasa ad bersame kita walu d mana jua.. papepon CINTA ILAHI tetap yg kita cari n CINTA ALLAH yg paling PASTI..=)

LAD kami berakhir dgn jayanya.. insyaALLAH raye nnt kami semua akn dtg lg.. rindu sama keluarga angkat n jiran2 sblh tu.. hehe.. tggu akk angkat bersalin.. 3 bln lg.. dptla anak sedare angkat nnt.. hehe.. bestnye dpt baby.. =)

sememangnya dlm hidup ni ALLAH akn menguji kesabaran, ketabahan , kekuatan n keimanan hambaNYA.. smg ALLAH sentiasa melindungi semua kaum muslimin n muslimat..

No comments:

Post a Comment